Indkøring

Et par måneder før jeres behovsdato vil vi kontakte jer telefonisk for anvisning af en dagplejeplads. I beslutter jer først endeligt for pladsen, når I har besøgt dagplejehjemmet.

Det kan være en stor omvæltning for børn og forældre at starte i dagtilbud. Vi holder derfor et indledende møde, hvor vi aftaler hvordan indkøringen kan tilgodese jeres barn. Det er dog afgørende, at du som forælder har mulighed for at være sammen med dit barn, når det begynder i Dagplejen. Det er derfor en god ide at sætte barnets behovsdato før I som forældre skal starte på arbejde igen. Vi anbefaler minimum 2 uger til en fuld indkøring, men for nogle børn og forældre tager det længere tid at vænne sig til pasning i andre rammer end der hjemme.