Velkommen til Dagplejen

Dagplejen er et professionelt pasningstilbud for børn op til 3 år.

Børnene passes i et trygt og hjemligt miljø med tætte relationer bestående af en fast voksen og op til 4 børn pr. dagplejehjem.

Vores dagplejere bor geografisk spredt i kommunen og vi visitere så vidt muligt en plads tæt på familiens hjem.

Omsorg, nærvær og læring er nogle af nøgleordene i Dagplejen og vores særlige styrke er muligheden for at tilgodese det enkelte barns behov.

Vi vægter et tæt forældresamarbejde, hvor det er den samme voksne der tager imod ved både aflevering og afhentning. Som forældre kan man derfor altid forvente at få indsigt i sit barns dagligdag og trivsel.

Vi vægter faglighed højt og dagplejerne deltager kontinuerligt i uddannelse for at opkvalificere arbejdet med at støtte børnenes udvikling, læring og trivsel.

Dagplejen arbejder med de pædagogiske principper i Red Barnet og Mary Fondens program Fri for Mobberi og vi er certificeret inden for DGI idræt, leg og bevægelse. Vi er ligeledes på førstehjælpskursus hver andet år. Fra 2019-2021 bliver alle dagplejere ICDP certificeret.  ICDP er en uddannelse i relation- og ressourceorienteret pædagogik.

Hvis du har lyst til at høre mere om Dagplejen er du meget velkommen til at kontakte Dagplejeadministrationen på 4350 4050. Der vil også her være mulighed for at aftale et besøg.

Du kan også finde os på Facebook på ”Vallensbæk Dagpleje”.